Jak rozvíjet řeč u dětí, které ještě nemluví?

Je vaše dítě na cestě k prvním slůvkům? Pokud ano, tento článek je přesně pro vás. Často se nás ptáte, jaké materiály jsou nejvhodnější pro dítě, které ještě nemluví. S radostí vám proto chceme představit náš oblíbený materiál Můj první slovník, který se stal vyhledávanou pomůckou nejen pro rodiče, ale i pro logopedy, kteří ho svým klientům aktivně doporučují (za což mockrát děkujeme :)). 

V čem spočívá jeho unikátnost a proč je tak skvělým startem pro rozvoj řeči u nemluvících dětí? Pojďme se na to podívat.

muj-prvni-slovnik

V čem je unikátní Můj první slovník?

  • Jednoduchá první slůvka, které dítě může využít v každé bezprostřední situaci, kdy se něčemu učí a zažívá u toho prožitek plný emoce. A právě tato jednoduchá takzvaná onomatopoeia – krátká zvukomalebná slova – jsou součástí tohoto slovníku, kdy dítě může potom zprostředkovaně skrze obraz zpátky uvidět ten svůj prožitek. A tím ukotvit svoje prožívání a konání ve slovech. A také můžete tenhle slovníček využít jako cestu k tomu, abyste s dítětem možná začali tvořit situace, které budou spouštět tyto prožitky a tato slova.
  • Využívá obrázky batolat: Je to materiál, který bude pro dítě zajímavý a zábavný na hraní, protože je v něm zobrazené opravdu malinké batole, díky čemuž se může s obrázkem hezky ztotožnit. 

Tento materiál je tedy skvělým startem nebo jedním z materiálů, se kterým můžete začít, pokud vaše dítě ještě nemluví. 

„S materiály jsem velmi spokojená. Využívám je ve své klinickologopedické praxi, doporučuji je i klientům pro domácí cvičení a těším se na nějaké další pomůcky z dílny paní Kolmanové."

Klára Doubková

| 12.12.2024

Přečtěte si další hodnocení

Fotografie Mgr. Martiny Kolmanové

Napsala

Mgr. Martina Kolmanová, klinická logopedka s celostním přístupem

Martina se pohybuje v oblasti logopedie přes více jak 20 let a díky několikaleté praxi má vyzkoušené, jaké materiály u dětí nejvíce fungují. Rozhodla se vytvořit e-shop, kde nabízí ověřené a efektivní pomůcky pro rozvoj řeči, které sama tvoří a používá ve své praxi.

Zastává myšlenku komplexní péče, tedy aby pomůcka rozvíjela vždy více dovedností najednou, tím je pomůcka účinnější a hlavně zábavnější – jak pro rodiče, terapeuta, ale hlavně pro děti.