Ř - Pozice hlásky - PDF
Kód: L02306Související produkty
Detailní popis produktu
Počet stran | 3 |
---|---|
Velikost | A4 |
Katalogové číslo | l02306 |
PŘÍPRAVA KARET
Každý list si rozstříhejte na 12 karet podle vyznačené linie stříhání. Na každé kartičce je obrázek s vyznačenou hláskou a pod ním tři až pět políček. Tato políčka odpovídají počtu hlásek ve slově.
METODIKA
Věk: 5–7 let
Dětem nejprve vysvětlíme, že hledáme ve slově hlásku, jejíž gra cká podoba – písmeno – je znázorněna vedle obrázku. Cílem je určit, na kterém místě ve slově se daná hláska nachází. Děti pak označí správné políčko tužkou, kolíčkem nebo na něj vloží fazolku. Tyto pomůcky již nejsou součástí balení.
-
Učíme se hlásku:
Pokud se dítě teprve učí hlásku rozpoznat, můžeme ji v řeči zvýraznit tak, že ji buď vícekrát zopakujeme nebo protáhneme. Např. Ř -ŘŘeka.
Poté dítěti slovo vyhláskujeme a při každé hlásce ukazujeme na správné políčko. Dítě má za úkol říct: „Tady,“ ve chvíli, kdy hledanou hlásku uslyší. Je vhodné nechat dítě také písmenka, která vyhláskujete, zopakovat. -
Dítě již umí rozdělit slova na hlásky:
Pokud již dítě umí rozdělit slova na hlásky, může pracovat samostatně. V případě, že už umí písmenka přečíst, dáme dítěti sadu kolíčků a necháme ho pracovat samostatně. Pokud číst ještě neumí, ale rozdělení slova na hlásky již zvládne, tak mu jen písmenko Ř přečteme.
DALŠÍ ROZVOJ
-
Dítě vyjmenovává všechny hlásky ve slově.
-
Ptáme se dítěte, která hláska je před a za tou, kterou vyhledalo.
-
Co by se stalo, kdybychom hlásku vyměnili za jinou? Např. ve slově Řeka bychom za Ř dali V.