L – Rozpoznání hlásky - TISK/PDF
Kód: L01304/PDFSouvisející produkty
Detailní popis produktu
Počet stran | 4 |
---|---|
Velikost | A4 |
Katalogové číslo | I01304 |
PŘÍPRAVA KARET
Každý list rozstříhejte na 6 karet podle vyznačené linie stříhání. Na každé kartičce jsou tři obrázky a symbol s vyznačenou hláskou a její pozicí ve slově.
METODIKA
Věk: 5–7 let
Dětem nejprve vysvětlíme, že hledáme ve slově hlásku, jejíž gra cká podoba – písmeno – je znázorněna vedle obrázku. Cílem je určit, na kterém místě ve slově se daná hláska nachází. Zda na začátku, uprostřed nebo na konci.
-
Učíme se hlásku:
Pokud se dítě teprve učí hlásku rozpoznat, můžeme ji v řeči zvýraznit tak, že ji buď vícekrát zopakujeme nebo protáhneme. Např. L-LLLes nebo M-MMMouka apod.
Poté dítěti ukážeme vždy jeden obrázek ze tří a ptáme se ho: Začíná např. LIST na L? Pak postupně pojmenujeme všechny tři obrázky ze souboru. Pokud dítě obrázky správně vyhledá, má úkol hotový. Začínáme nejdříve kartami s hláskou L na začátku slova, protože to je pro děti nejjednodušší. Poté pokračujeme kartami s hláskou L na konci slova a nakonec kartami s hláskou L uprostřed slova. -
Když už dítě pozná první hlásku:
Pokud již dítě umí rozdělit slova na hlásky, může pracovat samostatně. Správné obrázky, které odpovídají danému symbolu, může označit např. víčkem od pet lahve, kamínkem nebo fazolkou.
DALŠÍ ROZVOJ
-
- Vyjmenujeme všechny hlásky ve slově.
-
- Ptáme se dítěte, jaké další slovo by mohlo do souboru patřit.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.