Abeceda doplňovačka TISK/PDF
Kód: L03600/PDFSouvisející produkty
Detailní popis produktu
Počet stran | 18 |
---|---|
Velikost | A4 |
Katalogové číslo | l03600 |
PŘÍPRAVA KARET
Každý list si rozstříhejte na dvě poloviny tak, aby vznikly dvě karty s písmeny a jedním až čtyřmi obrázky ke každému písmenu. Poté si odstříhejte od každé karty obrázky k písmenkům. Vznikne vám tak sada karet s 34 písmeny abecedy a prázdnými čtverci a sada 117 malých obrázků. Ke každému písmenku patří jeden až čtyři obrázky, které na dané písmeno začínají.
METODIKA
Věk: 5–7 let
Obrázková abeceda slouží k nácviku vnímání tvaru písmene a propojení tvaru písmene s jeho zvukovou podobou. Např. A jako AUTO. Děti mají za úkol ke každému písmenku najít čtyři obrázky, které na dané písmenko začínají. Postupujeme krok za krokem. Nejprve určíme první hlásku ve slovech, poté se učíme tvar písmene a nakonec obě tyto dovednosti propojíme.
-
Určení první hlásky ve slově – nejdříve se děti učí určit první hlásku ve slově u každého obrázku v sadě. Pokud má dítě potíže hlásku poznat, zvýrazníme ji prodloužením nebo zopakováním, např. A jako AAAAUTO.
-
Poznávání písmen – pracujeme s kartami s písmeny, učíme dítě rozpoznat tvar písmene a spojit ho se zvukem – hláskou. Děti mohou např. prstem obtahovat tvar písmenka. Mohou si ho následně zkusit také napsat. Vždy, když písmenko obtahují, vedeme je k tomu, aby ho také vyslovovaly.
-
Přiložení obrázků k danému písmenku – dítěti dáme dvě písmenka a k nim příslušný počet obrázků (tedy 8 obrázků). Dítě pracuje buď samostatně nebo spolu s dospělým. Nejprve si vezme do ruky obrázek. Pojmenuje ho a následně určí první hlásku. Pokud pozná písmeno, může obrázek přiložit do volného políčka vedle písmenka. Pokud písmenko nepozná, ukážeme mu, která karta s písmenem je ta správná. Dítě pak vloží obrázek do vyznačeného pole. My ho v tuto chvíli upozorníme na tvar písmene vedle obrázku a propojíme slovně, např. A jako AUTO. Dítě má za úkol najít ke každému písmenku všechny čtyři obrázky. Pro tento úkol vybíráme nejprve písmena, která dítě již zná. Pracujeme se dvěma až čtyřmi kartami najednou. Jak se dítě zlepšuje, můžeme úkol postupně ztěžovat.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.