Doplň písmeno - PDF

Doplň písmeno je sada 60 obrázkových cvičení, která hravě pomáhá dětem procvičovat písmena ve slovech. Ke každému obrázku jsou vpravo ve sloupci tři písmena, z nichž dítě vybírá to správné a doplňuje ho na začátek nebo na konec slova uvedeného pod obrázkem.

Sada obsahuje 30 obrázků na doplnění prvního písmene a 30 obrázků na doplnění posledního písmene ve slově. Práce s koncovými písmeny je obzvlášť užitečná, protože některá písmena na konci slova mění svůj zvuk – například ve slově LEV koncové V zní jako F. Děti se díky cvičení naučí pravidlo, že i když slyší F, píšeme V, což lze snadněji vysvětlit například v množném čísle – DVA LVI – kdy je koncové V zřetelně slyšet.

Sada je ideální pro předškoláky, kteří už začínají objevovat písmena a čtení, a zejména pro žáky první třídy, kteří chtějí hravou formou upevňovat své čtenářské dovednosti.

Dostupnost Skladem (2761 ks)
Kód: L04100
151 Kč 135 Kč bez DPH
Doplň písmeno - PDF

Sada obsahuje 60 karet. 30 karet na procvičení prvního písmene ve slově a 30 karet na procvičení posledního písmene ve slově.

PŘÍPRAVA KARET

Každý list si rozstříhejte na jednotlivé kartičky podle vyznačené linie stříhání. Na jedné šabloně je šest karet. Každá kartička obsahuje obrázek a pod ním napsané slovo. Vpravo od obrázku najdete tři písmena. Jedno z nich má dítě do slova doplnit. Buď na začátek nebo nakonec slova. Napsaná písmena neodstřihujeme, ale zůstanou vždy pod jednotlivými obrázky.

METODIKA

Věk: 5,5 – 7 let

  1. Učíme se – dítě ještě neumí číst.
    Dětem nejprve vysvětlíme, že budeme hledat první písmeno/poslední písmeno ve slově. A to tak, že nejprve s dítětem pojmenujeme obrázek. Následně mu přečteme slovo pod obrázkem, u kterého daná hláska chybí. Dítě má za úkol ji doplnit. Buď samostatně nebo s pomocí, tak že mu poté přečteme tři písmena vpravo od obrázku a necháme ho vybrat to správné. Pokud si dítě neví rady, tato tři písmena do napsaného slova pod obrázkem zapojíme a nahlas vyslovíme nové slovo. Dvě nebudou k obrázku pasovat a možná ani nebudou dávat smysl a jedno bude správně. Např. Obrázek MED, kde je napsáno _ED. Doplníme písmena M, L, S
    a utvoříme M-ED. L-ED. S-ED. Úkol dítěte je vybrat to, které je správné a pasuje k obrázku. Tedy MED.

  2. Samostatná práce – dítě již umí číst písmena.
    Pokud již dítě umí číst samostatně písmena, má za úkol si nejprve přečíst všechny tři písmena a následně vybrat to, na které slovo začíná nebo končí. Dítě ho může označit ukázáním nebo např. fazolkou, kterou položí na správné písmeno. Pokud si šablonu vložíte do fólie, můžete použít pro vepsání hlásky také stíratelnou xu. Dítě si následně přečte celé slovo a zkontroluje, zda úkol správně vyplnilo.