Poslední hláska - výběr písmene - PDF
Sada 36 karet určená k rozvoji sluchového vnímání před nácvikem čtení. V úkolu se dítě učí rozpoznání poslední hlásky ve slově a určení správného písmena, které hlásku označuje. Každá karta obsahuje obrázek a pod ním tři písmena, z nichž jedno je správné. Tento úkol je vhodný pro děti, které již umí poznat velká tiskací písmena nebo se o ně již zajímají. Sada je vhodná pro děti ve věku 5 až 7 let.
Produkt posíláme ve formátu PDF na Vaši e-mailovou adresu.
| Počet stran | 7 | 
|---|---|
| Velikost | A4 | 
| Katalogové číslo | l01000 | 
PŘÍPRAVA KARET
Každý list si rozstříhejte na 12 karet podle vyznačené linie stříhání. Na každé kartičce je obrázek a pod ním tři políčka, v nichž jsou tři různá písmena. Jedno vždy odpovídá hlásce, na kterou slovo na obrázku končí.
METODIKA
Věk: 5–7 let
Dětem nejprve vysvětlíme, že hledáme ve slově hlásku, která je na konci slova. Nejdříve ji musí dítě slyšet a určit a pak vyhledat mezi písmeny. Samostatně nebo s pomocí dospělého.
- 
Učíme se hlásku:
Pokud se dítě teprve učí hlásku rozpoznat, můžeme ji v řeči zvýraznit tak, že ji buď vícekrát zopakujeme nebo protáhneme. Např. S-Lesss nebo A-Moukaaa apod. Pokud se dítě teprve učí písmenka poznávat, napíšeme mu poslední hlásku na papír a počkáme až dítě stejnou hlásku vyhledá pod obrázkem.
Poznámka: Dítě hledá hlásku, kterou slyší, ta se tedy nemusí nutně shodovat s písmenem, které jsme zvyklí používat v grafickém zápisu slova. - 
Dítě již umí poznat písmena a hlásku slyší:
Pokud již dítě umí poznat písmena a hlásku i poměrně dobře slyší, může pracovat samostatně. Správné písmeno může označit kolíčkem, fazolkou, víčkem od pet lahve nebo jiným způsobem. 
DALŠÍ ROZVOJ
- 
Hledáme další slova, která končí na stejnou hlásku jako slovo na obrázku.
 - 
Co by se stalo, kdybychom hlásku vyměnili za jinou? Např. ve slově PES bychom za S dali C.
 
