Třídění 1 - PDF
Kód: L05600Související produkty
Detailní popis produktu
METODIKA
Věk: 3–5 let Čtyři obrázkové šablony statek, doprava, moře, les slouží jako pozadí pro kreativní přikládání obrázků zvířat a předmětů, které do těchto prostředí patří.
1. Mladší děti:
Nejprve si vyprávíme o jednom prostředí. Např. les. Využijeme zkušenosti dítěte a povídáme si o tom, jak to v lese vypadá, kdo tam žije, jaké zvuky jsou v lese slyšet, co tam můžeme najít. Následně dítěti dáme šablonu a pojmenujeme spolu s ním jednotlivé části obrázku les, strom, keř, houba, mraveniště a to proto, aby si dítě lépe uvědomilo prostorové uspořádání obrázku. Následně vybereme jednotlivé obrázky, které k lesu patří a necháme dítě volně vkládat do šablony. Podpoříme jeho fantazii. Činnost dítěte komentujeme a popisujeme místo, kam dítě obrázek položí. Můžeme se dítěte také přímo zeptat. Např. Kde je mravenec?
2. Starší děti:
Starší děti již cíleně vedeme k přesnému porozumění a umístění obrázku dle slovního pokynu. Např. Dej mravence k mraveništi a lišku vedle stromu. Nebojíme se délku výpovědi postupně prodlužovat. Se souborem třídění lze procvičit také paměť. A to tak, že umístíme obrázky do šablony, a necháme dítě se na umístění podívat po dobu jedné minuty. Následně obrázek zakryjeme a pokládáme dítěti otázky, které mapují jeho schopnost zapamatování: Např. Byla na obrázku liška? Kde byl mravenec? Byl jelen vlevo od stromu? Při práci se souborem využíváme prostorové pojmy: nahoře, dole, vpra- vo, vlevo, nad, pod, za, v, u, mezi.
3. Třídění:
Dítěti dáme dvě nebo všechny čtyři šablony a k nim sadu obrázků. Necháme dítě roztřídit, které obrázky kam patří. S dítětem si o tom povídáme a rozvíjíme jeho logické myšlení. Např. Může být mravenec na statku? Proč nemůže být loď v lese? Může být ryba v moři i v rybníce?
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.