Třídění 1 - PDF

Kód: L05600
115 Kč 128,80 Kč včetně DPH
Skladem (677 ks)

Umisťování obrázků do prostoru podle daných pravidel nebo vlastní fantazie děti opravdu baví. Zároveň si při tom přirozeně osvojují vnímání prostoru, prostorových vztahů i jednotlivých prvků v okolí. Tyto zkušenosti jsou klíčové pro pochopení předložek – bez nich by jejich význam děti chápaly jen obtížně.

Dětem, kterým dělají předložky potíže, doporučujeme kromě této aktivity také pohybové hry v reálném prostoru. Mohou zkoumat svůj pokoj vlastním tělem, nebo si hrát s plyšáky – posazovat je na postel, pod stůl, vedle židle... Právě pohybová zkušenost je základem, ze kterého se porozumění předložkám nejlépe vyvíjí. A jakmile ji dítě zvládne, snadněji ji přenese na plochu a nakonec i do řeči samotné.

Pomocí tohoto souboru si můžete navíc vyzkoušet, jak dítě rozumí instrukcím nebo jak si pamatuje postupy. Můžete mu například říct:
„Dej veverku na větev, lišku vedle stromu a ježka k pařezu.“
Tato instrukce už je poměrně dlouhá a vhodná spíše pro předškoláky. Mladším dětem zatím stačí jeden jednoduchý pokyn. Pak si klidně role vyměňte – a nechte dítě, aby úkolovalo vás!

Věk 3-5 let

 

 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Počet stran:6
Počet karet: 4 scény + 28 obrázků
Velikost: A4
Formát: elektronicky v PDF
Věk:3 - 5 let
Katalogové číslo: l05600

METODIKA

Věk: 3–5 let Čtyři obrázkové šablony statek, doprava, moře, les slouží jako pozadí pro kreativní přikládání obrázků zvířat a předmětů, které do těchto prostředí patří.

1. Mladší děti:

Nejprve si vyprávíme o jednom prostředí. Např. les. Využijeme zkušenosti dítěte a povídáme si o tom, jak to v lese vypadá, kdo tam žije, jaké zvuky jsou v lese slyšet, co tam můžeme najít. Následně dítěti dáme šablonu a pojmenujeme spolu s ním jednotlivé části obrázku les, strom, keř, houba, mraveniště a to proto, aby si dítě lépe uvědomilo prostorové uspořádání obrázku. Následně vybereme jednotlivé obrázky, které k lesu patří a necháme dítě volně vkládat do šablony. Podpoříme jeho fantazii. Činnost dítěte komentujeme a popisujeme místo, kam dítě obrázek položí. Můžeme se dítěte také přímo zeptat. Např. Kde je mravenec?

2. Starší děti:

Starší děti již cíleně vedeme k přesnému porozumění a umístění obrázku dle slovního pokynu. Např. Dej mravence k mraveništi a lišku vedle stromu. Nebojíme se délku výpovědi postupně prodlužovat. Se souborem třídění lze procvičit také paměť. A to tak, že umístíme obrázky do šablony, a necháme dítě se na umístění podívat po dobu jedné minuty. Následně obrázek zakryjeme a pokládáme dítěti otázky, které mapují jeho schopnost zapamatování: Např. Byla na obrázku liška? Kde byl mravenec? Byl jelen vlevo od stromu? Při práci se souborem využíváme prostorové pojmy: nahoře, dole, vpra- vo, vlevo, nad, pod, za, v, u, mezi.

3. Třídění:

Dítěti dáme dvě nebo všechny čtyři šablony a k nim sadu obrázků. Necháme dítě roztřídit, které obrázky kam patří. S dítětem si o tom povídáme a rozvíjíme jeho logické myšlení. Např. Může být mravenec na statku? Proč nemůže být loď v lese? Může být ryba v moři i v rybníce?

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola