Pravolevá orientace sada 5 sešitů - PDF
Kód: L08500 L08501 L08502 L08503 L08504 L08505 Zvolte variantuDetailní popis produktu
Sešit č. 1: Pravá - levá ruka (metodika)
V tomto pracovním sešitě budeme dítě podporovat v procítění si pravé a levé strany na vlastním těle. Jeho úkolem bude pokládat ruce na symboly, které jsou na stránkách sešitu - vpravo, vlevo. Tyto symboly jsou jednoduché a názorné tak, aby byly pro dítě snadno zapamatovatelné a rozlišitelné nejen prostorově, ale také pomocí zraku. Symboly se schovají pod malou ruku dítěte a proto jsou také v menší velikosti tak, aby kresba respektovala fyzické rozměry těla dítěte, ale také oční zpracování. A bude to opět ruka, která bude ve vymezeném prostoru manipulovat s objekty, aby si dítě zažilo pravolevou orientaci také na úrovni jeho těla, a to s drobnými předměty, ale i s tužkou.
Sešit č. 2: Spojovačky (metodika)
V tomto pracovním sešitě budeme dítě podporovat v procítění si pravé a levé strany, ale také v jasném vnímání středu těla, ale i posílením binokulárního vidění, což znamená vidění oběma očima zároveň. Znamená to, že se obrazy vnímané simultánně oběma očima spojí v jeden a navíc nám umožňuje vnímat hloubku prostoru. Naším cílem je, podpořit skrze usnadnit zaměření očí dítěte na střed papíru a odtud oči nadále směřovat buď na pravou nebo levou stranu. Některým dětem binokulární vidění, tedy nespojení obrazů, činí problém a to může být jedním z důvodů, proč dítě např. nejeví zájem o kreslení, stavebnice či manipulaci s předměty a neudrží dostatečně oční kontakt s druhým člověkem, rodičem. Nenapodobí kreslený nebo pohybový vzor. Jelikož nedokáže kvalitně vnímat předměty na blízko.
Sešit č. 3: Najdi stejnou (metodika)
V tomto pracovním sešitě budeme dítě podporovat ke vnímání a rozpoznání prostorové odlišnosti obrázku. Jeho oči povedeme ke vnímání detailů v zobrazení, podobně jako ve vnímání horizontálně umístěných prvků. Jdeme tedy ještě o krůček dál v rozvoji jeho zrakových a prostorových schopností. Pravolevá odlišnost obrázku je přípravou dítěte na schopnost vnímat zrcadlové tvary písmen jako je například malé b a d, ve kterých mnoho dětí s nezralým zrakovým vnímáním chybuje při čtení a zápisu.
Sešit č. 4: Scény (metodika)
V tomto pracovním sešitě budeme dítě podporovat ke vnímání světla a tmy. K rozlišení dějových obrázků ponořených z části do světla a z části do tmy. Kontrastní zobrazení děje, pomůže dítěti odlišit pravou a levou stranu obrazu, zaměřit na ni pozornost. A naučit svůj mozek vnímat, že stranost je důležitá.
Sešit č. 5: Kam míří? (metodika)
V tomto pracovním sešitě již dítě využije veškeré osvojené dovednosti z předchozích dílů a pustí se do nejobtížnějšího úkolu - určení směru obrázků rozmístěných do plochy. Tato část je náročnější nejen na porozumění, ale také zrakové zpracování, orientaci na ploše, zrakovou paměť.