S - Pozice hlásky - PDF
Kód: L01406Související produkty
Detailní popis produktu
Počet stran | 5 |
---|---|
Velikost | A4 |
Katalogové číslo | l01406 |
METODIKA
Každý list si rozstříhejte na 12 karet podle vyznačené linie stříhání. Na každé kartičce je obrázek s vyznačenou hláskou a pod ním tři až šest políček. Tato políčka odpovídají počtu hlásek ve slově.
Věk: 5–7 let
Dětem nejprve vysvětlíme, že hledáme ve slově hlásku S. Cílem je určit, na kterém místě ve slově se hláska nachází. Děti pak označí správné políčko tužkou, kolíčkem nebo na něj vloží fazolku. Tyto pomůcky již nejsou součástí balení.
- UČÍME SE HLÁSKU
Pokud se dítě teprve učí hlásku S rozpoznat, můžeme ji v řeči zvýraznit tak, že ji buď vícekrát zopakujeme, nebo ji protáhneme. Pro nácvik volíme karty se třemi hláskami. Např. SSSS-SÝR. Nebo KO-SSS. Poté dítěti vyhláskujeme slovo po písmenkách a při každém písmenku ukazujeme na správné políčko. Dítě má za úkol říct: „TADY“ ve chvíli, kdy hledanou hlásku uslyší. Je vhodné nechat dítě také písmenka, která povíte, zopakovat. - DÍTĚ UMÍ ROZDĚLIT SLOVA NA HLÁSKY
Pokud již dítě umí se souborem dobře pracovat, může složená slova, resp. obrázky také zároveň přiřazovat k symbolům čísel a poznávat tak, kolik slabik je ve slově. Tento úkol hravě zvládnou děti školního věku. Školní děti mohou také zapisovat jednotlivá písmena ve slově a S zvýraznit jinou barvou. - DALŠÍ ROZVOJ
Vyjmenováváme všechny hlásky ve slově.
Ptáme se dítěte, která hláska je před a za tou, kterou vyhledalo.
Jak by znělo slovo, kdybychom hlásku S vyměnili za jinou. Např. ve slově SŮL bychom S nahradili H.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář