Slabikování - PDF
Kód: L00500/PDFSouvisející produkty
Detailní popis produktu
Počet stran | 7 |
---|---|
Velikost | A4 |
Katalogové číslo | l00500 |
PŘÍPRAVA KARET
Každý list si rozstříhejte na jednotlivé kartičky. Každá kartička má obrázek a pod ním napsané slovo rozdělené po slabikách. Kartičku si pak rozstříhejte na jednotlivé dílky podle počtu slabik ve slově. Slabiky neodstřihujeme, ale zůstanou vždy pod jednotlivými dílky obrázku. Jsou zde také karty se symboly
– číslo nebo tečky. Kartu symbolu vybereme podle dovedností dítěte. Pokud již pozná čísla, pracujeme s kartou s číslem, pokud ne, použijeme kartu s tečkami.
METODIKA
Věk: 4,5–7 let
-
Učíme se – dítě ještě neumí číst:
Dětem nejprve vysvětlíme, že budeme skládat obrázky z dílků. Nejprve se soustředíme na to, aby
dítě umělo jednotlivé dílky obrázku sestavit dohromady. Když to zvládne, začneme ho upozorňovat také na slabiky napsané pod obrázkem a přečteme mu je vždy k danému dílku. Tím se dítě učí vnímat strukturu slova podle slabik. -
Samostatná práce – dítě již umí číst, resp. poznat písmena:
Přestože dítě ještě neumí číst, ale pozná již písmena, může skládat obrázek podle slabik. Tím, že má nacvičené skládání slov a umí je vyslabikovat, začne si také více všímat slabiky napsané pod obrázkem. Proto je vhodné slabiky říkat nahlas. Dítě si pak více upevňuje správné pořadí písmen ve slově. -
Přiřazování k počtu:
Pokud již dítě umí se souborem dobře pracovat, může složená slova, resp. obrázky, také zároveň přiřazovat k symbolům čísel, a poznávat tak, kolik slabik je ve slově.
DALŠÍ ROZVOJ
- Vymýšlíme další slova na určitý počet slabik.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.