Velké – malé věci - PDF
Roztřídit věci podle velikosti a naučit se k nim správná pojmenování obohatí slovník a rozvine myšlení vašeho dítěte. Začne si všímat dalších detailů, které ho obklopují a v jeho mysli se rozvine prostor pro schopnost třídit a rozdělovat. To, pomůže vašemu dítěti později, když se bude učit velká a malá písmena, ale i matematické dovednosti.
Sada 90 obrázků, která slouží k nácviku třídění dle velikosti. Stejně tak sadu velmi dobře využijete při nácviku tvorby přídavných jmen - velký, malý a upevňování rodu přídavných jmen, např. velký pes, malá kočka. U starších dětí lze sadu využít k nácviku slovníku zdrobnělin. Pes-pejsek. Součástí sady jsou dvě šablony - velké, malé obrázky, do kterých může dítě vkládat obrázky dle velikosti.
Produkt zasíláme ve formátu PDF na Vaši e-mailovou adresu.
| Počet stran | 7 |
|---|---|
| Velikost | A4 |
| Katalogové číslo | l01900 |
PŘÍPRAVA KARET
Sada obsahuje 90 karet a 2 šablony k třídění obrázků dle velikosti. Každý list si rozstříhejte na 15 karet podle vyznačené linie stříhání.
METODIKA
Věk: 2–4 roky
Obrázková sada Velké–malé věci slouží k rozvoji slovní zásoby na pojmenovávání předmětů denní potřeby. Se sadou můžeme pracovat několika způsoby:
HRY:
- ROZVOJ SLOVNÍ ZÁSOBY (2–3 roky): Nejprve dítě učíme všechny obrázky pojmenovat. Následně je učíme také názvy zdrobnělin. Např. čepice – čepička, buben – bubínek apod.
- TŘÍDĚNÍ SADY NA MALÝ–VELKÝ (3 roky): Učíme dítě třídit sadu obrázků na dvě skupiny. K tomuto úkolu využijeme přiložené šablony k rozlišení velikosti. Místo šablon můžete použít také např. velkou/malou misku.
- NÁCVIK POROZUMĚNÍ – Podej mi... Kde je? (3,5–4,5 roku): Když dítě zná názvy jednotlivých obrázků, učíme ho sluchem rozlišit jednotlivá slova. Tím trénujeme také sluchovou pozornost a sluchové rozlišování. Např. Podej mi bubínek x Podej mi buben. Okolo čtvrtého roku úkol můžeme ztížit. Po dítěti chceme dvě až tři věci najednou. Např. Podej mi buben, čepici a lodičku.
- NÁCVIK RODU JMEN (4 roky): Sadu můžeme využít na nácvik rodu podstatných a přídavných jmen. Dítě pojmenovává jednotlivé obrázky a přitom určí, zda jsou velké nebo malé. Dbáme na to, aby koncovka přídavného jména (malý, velký) byla vzhledem k rodu podstatného jména správně. Např. (ten) velký buben, (ta) malá lodička, (to) velké kolo apod.
