R – Rozpoznání hlásky - TISK/PDF
Kód: L01504/PDFSouvisející produkty
Detailní popis produktu
Počet stran | 5 |
---|---|
Velikost | A4 |
Katalogové číslo | l01504 |
PŘÍPRAVA KARET
Každý list rozstříhejte na 6 karet podle vyznačené linie stříhání. Na každé kartičce jsou tři obrázky, symbol s vyznačenou hláskou a její pozicí ve slově.
METODIKA
Věk: 5–7 let
Dětem nejprve vysvětlíme, že hledáme ve slově hlásku, která je zapsána písmenkem vedle obrázku. Cílem je určit, na kterém místě ve slově se daná hláska nachází. Zda na začátku, uprostřed nebo na konci slova.
-
Učíme se hlásku:
Pokud se dítě teprve učí hlásku rozpoznat, můžeme ji v řeči zvýraznit tak, že ji buď vícekrát zopakujeme nebo protáhneme, např. R-R-Robot. Pak dítěti ukážeme vždy jeden obrázek ze tří a ptáme se ho např: Začíná ROBOT na R?Postupně pojmenujeme všechny tři obrázky na kartě. Pokud dítě obrázky správně přiřadí, má úkol hotový. Začínáme nejdříve kartami s hláskou R na začátku slova, protože to je pro děti nejjednodušší. Pak pokračujeme kartami s hláskou R na konci slova a nakonec kartami s hláskou R uprostřed slova.
-
Když už dítě pozná první hlásku:
Pokud již dítě umí rozdělit slova na hlásky, může pracovat samostatně. Správné obrázky, které odpovídají danému symbolu, může označit např. víčkem od pet lahve, kamínkem nebo fazolkou.
DALŠÍ ROZVOJ
-
- Vyjmenujeme všechny hlásky ve slově.
-
- Ptáme se dítěte, jaké další slovo by mohlo do souboru patřit.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.